Veelgestelde vragen

Wat is het Smakenrad?

Het Smakenrad is 70 meter hoog, en daarmee het grootste transportabele reuzenrad van de wereld! Alle 45 gondels zijn omgetoverd tot verdraaid sfeervolle privé restaurantjes.

Initiatiefnemer & eigenaar Bram Verleg van Foodtastic Events B.V. is op zoek gegaan naar een creatieve en unieke manier om bezoekers een leuk uitje te bieden, in tijden van Corona. ‘’Niet de breedte, maar de hoogte in!’’ was het idee, en zo is het pop-up concept ‘Het Smakenrad’ ontstaan.

 

Smakenrad is een initiatief van Foodtastic Events B.V.

Kvk: 76048551
RSIN: 860488846

Blankensteijn 2a

5321 GN Hedel

Met hoeveel personen kan ik in een gondel?

Minimaal 2 en maximaal 5 personen, kinderen en baby’s mee geteld.

Hoe lang duurt een ritje?

Dat is afhankelijk van het gekozen arrangement.

  • Coffee time ± 30 min
  • Ontbijt ± 60 min
  • Lunch ± 60 min
  • Borrel time ± 45 min
  • Diner ± 90 min

Waar kan ik mijn dieeten en /of allergieen doorgeven?

Eventuele allergenen en/ of diëten kun je na reservering bekend maken aan info@smakenrad.nl (graag minimaal 30 uur van tevoren).

Wij zullen deze dan doorgeven aan de keuken, zodat zij hier rekening mee kunnen houden. Belangrijk voor de keuken is om te weten of het om een allergie gaat of intolerantie.

Alle gerechten worden in dezelfde ruimte bereid. Het is dus mogelijk zijn dat er sporen kunnen zijn van een bepaald ingrediënt. Helaas is het niet mogelijk om een gerecht in een andere ruimte te bereiden.

Na reservering kun je ons een email sturen met naam, datum en tijd plus vermelding van dieet(en) en/of allergenen.

Kan ik annuleren?

We begrijpen dat jouw plannen kunnen wijzigen of dat je plotseling verhinderd bent. Verdraaid jammer! Daarom kun je jouw ticket tot 48-uur voorafgaand aan de dag van je bezoek aan het Smakenrad kosteloos annuleren. Geen reden nodig! Neem contact met ons op via e-mail, dan zorgen wij ervoor dat jouw annulering of omboeking wordt verwerkt.

Heb je een annulering binnen 48-uur voor aankomst van het geboekt arrangement dan is kosteloos annuleren of omboeken niet mogelijk.

Wij hopen dat je begrijpt dat een gondel binnen 48 uur niet zondermeer door te verkopen is en de voorbereidingen/ inkopen al gemaakt zijn.

Heb je gebruik gemaakt van de annuleringsverzekering bij het boeken van je ticket? Dan kan je na annulering contact opnemen met https://refunds.refundprotect.co/

Je krijgt het gehele aankoopbedrag teruggestort wanneer het niet mogelijk is om het Smakenrad te bezoeken vanwege omstandigheden als gedefinieerd in de voorwaarden (inclusief ongelukken, ziekte, blessure, storing OV, etc.) Ticketgarantie kost 9% van de orderwaarde, en is alleen direct bij het boeken van je ticket af te sluiten.

Deze verzekeringsmaatschappij vraagt bij indiening van een annulering wel om
een bewijs van reden voor annulering.

Ik heb mijn ticket ontvangen en wat nu?

Het ticket wordt direct verstuurd naar het door jouw opgegeven emailadres (check eventueel je spambox). Controleer het ticket altijd direct op juistheid, eventuele onjuistheden kunnen we dan nog aanpassen; na 24 uur niet meer

Ik heb geen ticket ontvangen, wat nu?

Het kan voorkomen dat onze tickets in je spambox terecht zijn gekomen, wij vragen je dan ook die te controleren. Mocht je niets hebben ontvangen bel 085-7326380 of mail naar info@smakenrad.nl met de vraag om het ticket nogmaals te sturen.

Mag de hond mee in een gondel?

Honden die in een honden draagtas passen zijn welkom. Grotere honden helaas niet.

Ik ben zwanger; kan hier rekening mee gehouden worden?

Indien je een reservering hebt gemaakt kunt je bij aankomst en incheck van het smakenrad aangeven dat je zwanger bent.

Onze medewerkers zullen dat doorgeven aan de keuken zodat zij daar rekening mee kunnen houden.

Is het Smakenrad rolstoel toegankelijk?

Voor vragen betreft het met de rolstoel bezoeken van Het Smakenrad kunt u contact opnemen met guest relations (laura@smakenrad.nl)

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Reserveren is alleen mogelijk via onze website of ter plaatse aan de balie van het Smakenrad op basis van beschikbaarheid.

Wat als het regent?

Wij zijn gewoon toegankelijk met regen. De veiligheid van onze gasten staat natuurlijk voorop! Mocht het weer het toch niet toelaten dan zullen wij hierop anticiperen. Bij windkracht 7 en onweer zijn wij genoodzaakt om het reuzenrad te evacueren.

Wat als Smakenrad annuleert?

Bij extreme weersomstandigheden, zoals noodweer en in het bijzonder onweer, zijn wij omwille van jouw veiligheid genoodzaakt om het rad te evacueren. Daarnaast kunnen wij dan tijdelijk geen nieuwe gasten laten instappen. Ook in het geval van een technisch mankement kunnen wij genoodzaakt zijn je ticket te annuleren.

Mocht dit gebeuren, dan proberen wij in eerste instantie je reservering om te boeken naar een andere datum. Hoewel we natuurlijk snappen dat het vervelend is als dit gebeurt, kunnen we afgebroken ritten en genoten consumpties helaas niet vergoeden.

Wat als ik naar het toilet moet?

Bij het rad is een toilet aanwezig. Bij het uithalen van een gerecht, het inzetten van drankjes of een nieuw gerecht etc kun je gebruik maken van het toilet. Er zijn dus meerdere momenten dat je naar het toilet zou kunnen gaan.

Daarnaast hebben wij tevens een noodtelefoonnummer beschikbaar welke in de gondel vermeld staat.

Kan ik een menuwijziging doorgeven?

Je kan ter plaatse eventueel nog je menukeuze wijzigen.

Wat als ik voortijdig wil uitstappen?

Wij hebben een noodtelefoonnummer beschikbaar welke in de gondel vermeld staat. Wij zullen onze uiterste best doen om je zo snel mogelijk uit te laten stappen. Dit kan echter soms niet direct, maar na een of twee rondes.

Wat doet het Smakenrad aan duurzaamheid?

  • Gasten maken van tevoren een menukeuze, waardoor we food waste voorkomen.
  • Culinair wordt op een productielocatie bereid, wat zorgt voor een slimme inzet van transport en schakeling in producten.
  • Per locatie werken wij samen met lokale ondernemers.
  • Er staan diverse vegetarische opties op het menu.
  • We maken zoveel mogelijk gebruik van gemeentelijke voorzieningen; water, stroom en afvalverwerking.
  • We scannen de entreetickets digitaal, printen is niet nodig.
  • Onze menukaart is alleen digitaal
  • Op de tafeltjes in de gondels staan plantjes of kunstbloemen.
  • We maken zo min mogelijk gebruik van single-use disposables.
  • Disposables die we gebruiken hebben een recycle kenmerk.
  • Op locatie is een afwasstraat aanwezig voor het serviesgoed.

Mag ik mijn eigen consumpties gebruiken?

Helaas, dat is niet mogelijk. U bent verplicht een drankje te bestellen bij het Smakenrad, en deze zijn niet inbegrepen bij het arrangement.

Kan ik extra personen toevoegen aan mijn reservering?

Deze extra personen kunnen niet vooraf bijgeboekt worden op een bestaande reservering. Je kan/mag deze personen wel meenemen naar het rad en daar bij aankomst en check in hem of haar aanmelden en ter plaatse bij betalen. Let daarbij wel op dat het maximaal aantal gasten in de gondel 5 personen is.

Ik heb iets te vieren kan de gondel versierd worden?

Helaas is het voor ons niet mogelijk om vooraf de gondel te versieren. Pas bij inchecken wordt er bekend welk gondel nummer je hebt. Bij instappen mogen jullie de gondel versieren mits jullie de versiering ook zelf weer verwijderen. Geef onze crew aan bij incheck dat jullie iets te vieren hebben; zij doen hun best om hier rekening mee te houden.
Voor special requests zoals huwelijksaanzoeken, extra items die je zou willen bestellen zoals een gepersonaliseerde taart neem contact op met laura@smakenrad.nl.

Kan ik ook langskomen zonder in het Smakenrad te gaan?

Jazeker! Want wist je dat we een verdraaid gezellige ontvangstruimte hebben? Daar ben je altijd welkom voor een drankje en een (borrel) hapje, ook als je geen arrangement in het Smakenrad hebt gereserveerd. Loop gerust eens binnen, neem plaats en geniet van het aanzicht van het Smakenrad. Bestellen kan middels een QR code of bij een van onze medewerkers.

Zijn de gondels verwarmd?

De gondels zijn verwarmd, maar helaas is de temperatuur niet regelbaar per gondel individueel. Dit wordt centraal geregeld. Daarnaast zijn de gondeldeuren gesloten maar uiteraard zijn er kieren en spleten. Alles draait om de beleving uiteraard en vragen om begrip dat men niet plaatsneemt in een restaurant maar een attractie waarin eten en drinken wordt geserveerd.

Wij doen onze uiterste best om het voor iedereen zo comfortabel mogelijk te maken. We hebben naast kussentjes voor de gezelligheid (en warmte) ook fleecedekentjes voor degenen die het nog koud hebben!

Deel ik de gondel met andere gasten?

Onze gondels zijn privé restaurantjes! Oftewel: als je een gondel reserveert, is deze helemaal voor jouzelf en jouw gezelschap (minimaal 2 en maximaal 5 personen)!

Er komen dus geen andere gasten in de door jou geboekte gondel.

Instaptijden

Uw gereserveerde in en uitstap tijd kan een kwartier afwijken van de opgegeven tijd.

Wij willen jullie vragen om begrip voor deze situaties; het is en blijft uiteraard een reuzenrad, geen tafels waar men zelf naartoe kan lopen.

Vertraging instaptijd

Wij doen onze uiterste best om iedereen op tijd in te laten stappen.  Echter soms kan er sprake zijn van vertraging waardoor de wachttijd kan oplopen door omstandigheden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan weersomstandigheden, aan gasten die de noodtelefoon bellen voor een calamiteit.

Wij willen jullie vragen om begrip voor deze situaties; het is en blijft uiteraard een reuzenrad, geen tafels waar men zelf naartoe kan lopen. Mocht de wachttijd oplopen tot meer dan 30 minuten (gerekend vanaf de gereserveerde tijd) gaan we uiteraard met je in overleg over een oplossing.